دانلود - آموزش - سورس کد - کنکور - برنامه

دانلود - آموزش - سورس کد - کنکور - برنامه

دانلود - آموزش - سورس کد - کنکور - برنامه

دانلود - آموزش - سورس کد - کنکور - برنامه

مصاحبه شغلی موفق | راه های موفقیت

منبع و مقاله کامل در سایت www.blog.minikar.com

‌همه ما فکر می‌کنیم مصاحبه شغلی فقط برای فرد مصاحبه شونده چالش برانگیز بوده و کوچکترین اشتباهی از جانب او می‌تواند منجر به از دست رفتن یک موقعیت کاری مناسب شود؛

 چه بسا بسیاری از مدیران برای تامین یک نفر پرسنل، به علت بی‌تجربگی در انجام مصاحبه استخدامی و انتخاب فرد مورد نیازشان دچار اشتباه شوند . بهترین‌ راه‌ برای اینکه بتوانید فرد مناسبی را برای سازمان خود انتخاب کنید ، انجام‌ یک‌ مصاحبه‌ هدف‌دار و تنظیم‌ شده‌ می باشد ،پس‌ بهتر است‌ که‌ برای‌ برگزاری‌ چنین‌ مصاحبه‌ای‌ مهیا بود! برای‌ این‌ منظور، فهرستی‌ از نیازهای‌ شغلی‌ و ویژگیهای‌ کار را به‌ ترتیب‌ اولویت‌بندی‌ کنید و پرسشهای‌ باز و آزادی‌ برای‌ پرسیدن‌ از متقاضی‌ کار دردست‌ داشته‌ باشید. این‌ روش‌ کمک‌ می‌کند تا درانجام مصاحبه و استخدام‌ متقاضی‌ اشتباه‌ کمتری‌ صورت‌ پذیرد. حال‌ باید تصمیم‌ بگیرید که‌ چه‌ سوالاتی‌ را از متقاضی‌ بپرسید. در وهله‌ اول‌ تعیین‌ کنید که‌ شغل‌ موردنظرتان، چه‌ مهارتها و آموزشهایی‌ نیاز دارد و بدین‌وسیله‌ یک‌ شرح‌ شغل‌ تهیه‌ کنید که‌ در آن‌ فهرستی‌ از نیازهای‌ شغلی‌ که‌ برای‌ انجام‌ کار در آن‌ موقعیت‌ شغلی‌ لازم‌ است‌ گنجانده‌ شده‌ باشد. معمولاً‌ درست‌ تعیین‌ نکردن‌ نیازهای‌ شغلی‌ یکی‌ از دلایل‌ اصلی‌ شکست‌ در انتخاب‌ صحیح‌ کارمند است. ‌سعی‌ کنید درحین‌ مصاحبه، شرایط‌ راحتی‌ برای‌ متقاضی‌ فراهم‌ سازید، چون‌ تجربه‌ نشان‌ داده‌ است، افرادی‌ که‌ داوطلب‌ استخدام‌ هستند درحالت‌ راحت‌ بودن، اطلاعات‌ بیشتری‌ ارائه‌ می‌کنند. چنانچه‌ تشخیص میدهید که میزان‌ تحمل‌ یک‌ متقاضی‌ تحت‌ شرایط‌ فشار سنجیده‌ شود، بهتر است‌ این‌ کار به‌ پایان‌ جلسه‌ و یا یک‌ جلسه‌ دیگر موکول‌ گردد.زمان مصاحبه در مورد احتمالات کار خود اغراق نکنید وهمچنین از غافلگیر کردن داوطلب پرهیز کنید . به یاد داشته باشید معذب بودن داوطلب به معنی ناتوانی او نیست در این شرایط کار شما کمی ‌دشوار می‌شود، چراکه باید مهارت ناکافی در برقراری رابطه یا استرس قرار گرفتن در موقعیت جدید را، از ناتوانی و ناکارآمدی داوطلب تشخیص دهید. به عنوان مصاحبه کننده در مطرح کردن سوالات‌تان انعطاف‌پذیر باشیدو همیشه سعی کنید به دنبال بهترین فرد باشید نه فرد قابل قبول ، شما باید به دنبال بهترین فرد با خصوصیات منحصر به فرد باشید، نه کسی که امتیاز حداقل‌ها را در تمام زمینه‌ها کسب می‌کند. در اینجا به برخی سوالاتی که می تواند به شما کمک کند و معمولا در مصاحبه شغلی مطرح می شود ، اشاره شده است :
در مصاحبه شغلی از شما خواهند پرسید که دلیلتان برای تقاضای این شغل چیست؟ مصاحبه گر می تواند بداند آیا داوطلب صرفا از روی بیکاری به این شغل و این شرکت آمدید و یا اینکه برای بدست آوردن این شغل، انگیزه لازم را دارد ؟

منبع و مقاله کامل در سایت www.blog.minikar.com